Przeładunek kadłubów ze stoczni Karstensen na nabrzeżu Indyjskim w Porcie Gdynia
Nasza Pracownia prowadzi nadzór hydrotechniczny nad operacjami przeładunku elementów wielkogabarytowych do i ze Stoczni Karstensen Shipyard Poland. Stocznia Karstensen swoją działalność prowadzi na zapleczu nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia (teren dawnego Vistalu). Przez nabrzeże transportowane są na teren stoczni sekcje...
Nasza Pracownia prowadzi nadzór hydrotechniczny nad operacjami przeładunku elementów wielkogabarytowych do i ze Stoczni Karstensen Shipyard Poland. Stocznia Karstensen swoją działalność prowadzi na zapleczu nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia (teren dawnego Vistalu).
Przez nabrzeże transportowane są na teren stoczni sekcje kadłubów przygotowane przez inne stocznie, natomiast ze stoczni transportowane są gotowe kadłuby, które następnie są wodowane. W zależności od gabarytów, sekcje i całe kadłuby transportowane są różnymi metodami: przenoszone przez dźwig, pchane siłownikami hydraulicznymi po torze ślizgowym, bądź przewożone na platformach SPMT.
Ponieważ masa transportowanych elementów dochodzi do 2600 ton, żeby nie doszło do przeciążenia konstrukcji nabrzeża i awarii, każdorazowo niezbędny jest dobór odpowiedniej konstrukcji nawierzchni, która zapewni równomierne rozłożenie masy na konstrukcję nabrzeża. Nadzór hydrotechniczny obejmuje ponadto wykonanie przeglądów podwodnej i nadwodnej konstrukcji nabrzeża przed i po każdej operacji przeładunku, oraz analizę sytuacji batymetrycznej przy nabrzeżu.
W ramach zlecenia prowadzimy również nadzór hydrotechniczny nad operacjami wodowania kadłubów za pomocą pontonów zatapialnych, które odbywają się przy nabrzeżach Rumuńskim lub Holenderskim, także w Porcie Gdynia.
Przebudowa Nabrzeża Włoskiego w Porcie Gdynia
Celem projektu było zabezpieczenie istniejącej konstrukcji nabrzeża Włoskiego w świetle planowanego pogłębienia Kanału Portowego w Porcie Gdynia do rzędnej -16.0 m. Zaprojektowaliśmy przebudowę nabrzeża Włoskiego na całej długości (ok. 124 m) Dodatkowo przebudowa objęła fragmenty sąsiednich nabrzeży – XXX-lecia na...
Celem projektu było zabezpieczenie istniejącej konstrukcji nabrzeża Włoskiego w świetle planowanego pogłębienia Kanału Portowego w Porcie Gdynia do rzędnej -16.0 m. Zaprojektowaliśmy przebudowę nabrzeża Włoskiego na całej długości (ok. 124 m) Dodatkowo przebudowa objęła fragmenty sąsiednich nabrzeży – XXX-lecia na długości ok. 30 m oraz Albańskiego na długości ok. 28 m. Zwiększenie głębokości dopuszczalnej przy nabrzeżu zrealizowaliśmy poprzez wbicie nowej stalowej ścianki szczelnej przed istniejącą linią nabrzeża oraz rozbudowę zakotwienia płyty nabrzeża.
Nabrzeże Włoskie podczas przebudowy
W zakres przebudowy weszła również wymiana linii odbojowej i cumowniczej, montaż wyposażenia hydrotechnicznego i odtworzenie nawierzchni na zapleczu nabrzeża.
Roboty rozbiórkoweZakotwienie nowej ścianki szczelnejZakładanie kleszcza na nowej ścianceZbrojenie nowego oczepu odwodnegoPrzygotowanie do ostatniej fazy betonowania oczepuNowe pale kotwiące wykonane w technologii CFA przed związaniem w płycie nabrzeżaNowe zakotwienie - kotwy gruntoweZmodernizowana płyta nośna nabrzeżaRoboty wyposażeniowe
Data projektu: 2017
Czas realizacji: 2019-2020
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z tej witryny. Zaakceptuj
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.